مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

کشف محموله ادکلن قاچاق در قم

کشف محموله ادکلن قاچاق در قم

به گزارش اقتصاد پنهان، سرهنگ «مهدي قدمي» اظهارداشت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه يک دستگاه اتوبوس به جاي مسافر اقدام به حمل کالاهاي قاچاق مي‌کند، شناسايي خودرو مذکور در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي گفت: روز گذشته تمامي محورهاي مواصلاتي استان به صورت نامحسوس تحت کنترل بود تا اينکه در بعدازظهر، خودرو مذکور شناسايي و متوقف شد.

 رييس پليس آگاهي استان افزود: خودرو براي بررسي بيشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل و در بازرسي از قسمت هاي مختلف اتوبوس 1018 عدد ادکلن خارجي، 10 دستگاه تبلت و 265 قوطي داروهاي انرژي زا که به طرز ماهرانه اي جاساز شده بود کشف که در اين خصوص پرونده اي تشکيل و به اداره کل تعزيرات حکومتي استان ارسال شد.

 **زمينه ارتکاب جرم از افراد بزهکار گرفته شود

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اينکه سارقان منتظر يک سهل انگاري اند، تاکيد کرد: بايد زمينه ارتکاب جرم از افراد بزهکار و مجرم گرفته شود.

سرهنگ «مهدي قدمي» با اشاره به روزهاي پاياني سال و فرا رسيدن سال جديد از مردم خواست، در هنگام خريدهاي نوروزي به جاي پول نقد از کارت هاي عابربانک استفاده کنند.

قدمي با بيان اينکه سارقان منتظر يک سهل انگاري هستند، افزود: چنانچه به دلايلي مجبور به حمل پول نقد و يا کيف دستي بوديد نبايد وجوه نقد و اشياء گران قيمت داخل کيف در معرض ديد افراد ناشناس قرار گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه خانم ها از حمل کيف دستي خود در مواقع غير ضروري پرهيز کنند، گفت: خانم هايي که در هسته مرکزي شهر تردد مي کنند کيف دستيشان را در زير چادر حمل و از نشان دادن اشياء قيمتي همچون طلا و جواهر و موبايل در مرعي و منظر خودداري کنند.

رييس پليس آگاهي استان در ادامه با اشاره به اينکه برخي از افراد براي خريدهاي نوروزي به دليل شلوغي هسته مرکزي شهر از موتورسيکلت شخصي استفاده کنند، تاکيد کرد: در صورت پارک موتورسيکلت حتماً از شي ثابت براي قفل آن استفاده شود و در هر جايي پارک نشود.

قدمي با بيان اينکه قرار داشتن اشياء بر روي صندلي و پشت شيشه عقب خودرو براي سارقان تحريک کننده است، اضافه کرد: بايد زمينه ارتکاب جرم از افراد بزهکار و مجرم گرفته شود.

رييس پليس آگاهي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود از مسافران نوروزي شهر مقدس قم خواست، در محلي چادر مسافرتي بر پا کنند که تحت نظارت و کنترل باشد.

همسايه باني نکته ديگري بود که وي به آن اشاره کرد و گفت: هموطنان پول و اشياء گرانقيمت را به صندوق امانات بانک سپرده و در صورتي که همه اعضاء خانواده به مسافرت مي روند يکي از همسايه ها و يا اينکه بستگان، دائماً به منزل سرکشي کند.

قدمي با بيان اينکه برخي از مسافران پول و مدارکشان را در صندوق عقب خودرو گذاشته و براي صرف غذا و يا استراحت خودرو را ترک مي کنند، تاکيد کرد: براي صرف غذا و يا استراحت کوتاه مدت، يکي از اعضاء خانواده مراقب خودرو باشد و حتماً براي استراحت طولاني، خودرو در جايي مطمئن پارک شود.

 **سارقان انباري آپارتمان‌ها در قم به دام افتادند

رييس پليس آگاهي استان قم از دستگيري چند سارق که در استان هاي قم، البرز و تهران اقدام به سرقت از انباري هاي آپارتمان ها مي کردند، خبر داد.

سرهنگ قدمي در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي قم حين گشت زني در سطح شهر به يک دستگاه سواري زانتيا با دو سرنشين مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از خودروي آنها تعدادي آلات و ادوات سرقت کشف کردند که در تحقيقات پليس، متهمان به ارتکاب 20 فقره سرقت در استان هاي البرز و تهران و 32 فقره سرقت در استان قم طي 2ماه گذشته اعتراف کردند.

رييس پليس آگاهي استان اظهار داشت: در تحقيقات تکميلي مشخص شد متهمان اقدام به سرقت ضبط و باند خودروها و سرقت از انباري آپارتمان هاي مسکوني مي کردند.

گفتني است، يکي از متهمان ازابتداي سال92 تاکنون به اتهام سرقت هاي متعدد از انباري آپارتمان هاي مسکوني در دو استان همجوار، سه فقره سابقه زندان دارد.

 **امتناع پليس قم از پيشنهاد 5 ميليون ريالي قاچاقچيان چوب

با تلاش ماموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان قم خودرو حامل کالاي قاچاق از نوع چوب هاي کمياب شناسايي و متوقف شد.

سرهنگ «فرزاد عسگري» در اين رابطه افزود: اکيپي از ماموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان قم به سرپرستي ستواندوم هاشمي و همراهي دو تن ديگر حين کنترل خودروهاي عبوري در عوارضي قم - کاشان به يک دستگاه خودروي نيسان با دو نفر سرنشين مشکوک و آن را متوقف کردند.

رييس بازرسي فرماندهي انتظامي استان قم بيان داشت: با بررسي ماموران مشخص شد خودرو حامل کالاي قاچاق از نوع چوب هاي کمياب است.

وي گفت: در ادامه و در تحقيقات ماموران راننده و سرنشين خودرو ضمن اعتراف به حمل چوب هاي کمياب و همچنين قطع غير قانوني درختان، پيشنهاد پانصد هزار تومان رشوه کرده که با امتناع ماموران وظيفه شناس روبرو مي شوند.

گفتني است، متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي استان شدند.

 انتهاي خبر //  اقتصاد پنهان  ::::  کد خبر 7437     زمان مخابره: 21/12/1392   8:32



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1127 زمان: 21:1 تاريخ: پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:کشف محموله ادکلن قاچاق در قم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت